Ο Σύλλογος Γονέων, Κηδεμόνων και Φίλων ατόμων με Αυτισμό Μεσσηνίας σε συνεργασία με το ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη διοργανώνουν το Synergy.
To Synergy
- αποτελεί μια επιστημονικά τεκμηριωμένη προσέγγιση με σκοπό την αλλαγή του τρόπου σκέψης και της συμπεριφοράς των ενηλίκων που υποστηρίζουν ευάλωτα άτομα σε σχολεία, κέντρα ημέρας ή άλλους φορείς,
- Βελτιώνει το άγχος και μειώνει τον κοινωνικό αποκλεισμό, τον εκφοβισμό και την περιθωριοποίηση των ευάλωτων ατόμων.
Κεντρικός εισηγητής ο Richard Mills Διευθυντής ερευνών AT Autism Μ. Βρετανίας.
Δευτέρα 6 Μαιου 18:00-21:00 Ημερίδα (Είσοδος Ελεύθερη)
Τρίτη 7 Μαίου 9:00-15:00 (Εργαστήριο πιστοποιημένο με CPD-απαιτείται προεγγραφή, περιορισμένος αριθμός συμμετεχόντων).
Τι είναι το Πρόγραμμα Synergy; | ● Το πρόγραμμα ξεκίνησε στην Ελλάδα το 2013 ως απάντηση σε περιπτώσεις παιδιών που ήταν στο περιθώριο του σχολείου με την αιτιολογία της «προκλητικής συμπεριφοράς». Ορισμένα παιδιά ήταν αυτιστικά, κάποια πρόσφυγες, κάποια με διανοητικές δυσκολίες. ● Το Synergy αφορά στη δυνατότητα μείωσης του κοινωνικού αποκλεισμού και του στρες. Στοχεύει στην αλλαγή του τρόπου σκέψης και συμπεριφοράς σε ενήλικες που δουλεύουν με άτομα που χρειάζονται βοήθεια, όχι στην αλλαγή αυτών των ατόμων. Η προσέγγιση αντανακλά την εμπειρία της ομάδας του οργανισμού AT Autism της Μεγάλης Βρετανίας και του Ιδρύματος Λασκαρίδη. ● Το Synergy τώρα εφαρμόζεται σε παιδιά και ενήλικες και περιλαμβάνει άτομα με διανοητική ανεπάρκεια, πρόσφυγες, άστεγους και ανθρώπους στο φάσμα του αυτισμού. ● Το Synergy είναι διαθέσιμο στην Αγγλία, τη Δανία, την Αυστραλία, τη Σιγκαπούρη, τη Μάλτα και τα Νησιά Channel. Αξιολογείται από το Πανεπιστήμιο Αθηνών. |
Ποιοι είναι οι στόχοι του Synergy; | ● Η πρακτική, ολοκληρωτική προσέγγιση στη διαχείριση και αποτροπή των «ανάρμοστων» συμπεριφορών και στη μείωση του αποκλεισμού. ● Η αλλαγή των «κακών αφηγήσεων» γύρω από τα άτομα με δυσκολίες στη συμπεριφορά. ● Η βιωσιμότητα και η ανεξαρτησία/αυτονομία του Προγράμματος (εκπαίδευση από τοπικούς μέντορες). ● Μείωση του στρες και ανάπτυξη αυτογνωσίας στους εργαζόμενους. Ανάπτυξη στρατηγικών και σχέδια που είναι ηθικά αποτελεσματικά. ● Η αλλαγή βεβιασμένων και δυσάρεστων σκέψεων στους εργαζόμενους. Ενθάρρυνση για βαθύτερη κατανόηση μέσα από την ακρόαση και τη σκέψη. Η μετατροπή των συνειδητών πρακτικών σε ασυνείδητες μέσα από την εξάσκηση. Μείωση των υποβιβαστικών, τιμωρητικών και ανήθικων προσεγγίσεων. |
Πώς λειτουργεί το Synergy; | ● Το Synergy λειτουργεί αναπτύσσοντας πρακτικές στρατηγικές για την αλλαγή της νοοτροπίας, των πεποιθήσεων και της συμπεριφοράς των εργαζομένων. Μείωση ενστικτωδών, βεβιασμένων ή παρορμητικών αντιδράσεων και επιλογή ήρεμων αντιδράσεων κατόπιν σκέψης. Είναι μια φιλοσοφία ζωής. ● Προωθεί μια υγιή νοοτροπία και μείωση του άγχους, αναγνωρίζοντας τη σημασία της ακοής και των θετικών προτύπων. Περιλαμβάνει: 1. Ένα σεμινάριο 90 λεπτών ώστε να εξηγηθούν οι γενικοί στόχοι. Μπορεί να συμμετέχει όλο το σχολείο ή ο οργανισμός. 2. Ένα 6ωρο εργαστήριο πρακτικής που παραδίδεται από έμπειρους μέντορες ή την ομάδα του AT Autism. 3. Ένα 6ωρο θεωρητικό σεμινάριο που παραδίδεται από έμπειρους μέντορες ή την ομάδα του AT Autism. 4. Υποστήριξη των μεντόρων από έμπειρους μέντορες ή την ομάδα του AT Autism. 5. Περαιτέρω σεμινάρια είναι διαθέσιμα και οι μέντορες έχουν πρόσβαση στο AT Autism συνεχώς. ● Το Synergy στοχεύει στη νοοτροπία του εργαζομένου- όχι σε ατομικές συμπεριφορές. ● Με την καλλιέργεια αυτογνωσίας το στρες μειώνεται. Αυτό αναφέρεται και στις «κακές αφηγήσεις» που οδηγούν στην περιθωριοποίηση και τον στιγματισμό. |
Ποια είναι η θεωρητική βάση του Synergy; | ● Το Synergy έχει τις ρίζες του στην ελληνική φιλοσοφία της ανεκτικότητας, του σεβασμού και της σκέψης, τα οποία συνδέονται με ψυχολογικές, φυσιολογικές και κοινωνιολογικές θεωρίες. ● Ψυχολογικό πλαίσιο. Έμφαση στην κατανόηση του εαυτού. Εξετάζονται προκαταλήψεις και εσφαλμένες υποθέσεις. Η γνώση του πώς μαθαίνουμε και αναπτυσσόμαστε. Αναγνώριση της σημασίας των προτύπων στις ανθρώπινες σχέσεις. Όχι απλώς να δίνουμε συμβουλές, αλλά να προσφέρουμε ενδυνάμωση και δεξιότητες για σχεδιασμό, επίλυση προβλημάτων, ενεργή ακρόαση και σκέψη. (Kahneman, Rogers, Bandura). ● Φυσιολογικό πλαίσιο. Η κατανόηση του στρες και των μηχανισμών αντίδρασης και πώς το στρες εμπλέκεται με τις κακές πρακτικές. Αυτό περιλαμβάνει στρατηγικές για μείωση του στρες. (Pfaff, McDonnell). ● Κοινωνιολογικό πλαίσιο. Βαθιά κατανόηση (Verstehen) περιλαμβάνει την απόρριψη τεχνητών προσεγγίσεων που συμβάλλουν στη διαμόρφωση αρνητικών και «κακών» στερεοτύπων και αφηγήσεων. Η βαθιά κατανόηση είναι σημαντική στη δημιουργία ενσυναίσθησης. Ερχόμαστε σε επαφή με την πραγματική εμπειρία των ατόμων και των ιστοριών τους. (Weber). |